neděle 9. června 2013

Kreativita v kuchyni? :)

To bylo tak. Jednoho dne za mnou přišel muž, že bych mohla jeho bráškovi upéct dort ve tvaru auta. Konkrétně škoda 130 RS. Legrační, chtít tohle od někoho, kdo dort nikdy nepekl. Vlastně umí upéct jen jednoduchou bábovku :D. Každopádně to byla výzva. A tak jsem se do toho pustila. Korpus z jednoduchého bábovkového těsta - vanilkové, čokoládové a kakaové. Lepené čokoládovou pěnou.

Problém nastal se zdobením. Nejprve jsem "korpus" polila bílou čokoládou. Ale ta se vpila a rychle usychala a dělala záhyby a prostě to nebylo ono. Tak jsem přistoupila k druhé vrstvě - šlehačka. Samozřejmě bez ztužovače, takže tekla dolu :D. Šlehačku jsem tedy otřela ubrousky a celé auto obalila "perníkovým zdobením" z bílků ušlehaných s moučkovým cukrem. + různé barvy. 4 dny práce a dort byl na světě. Nutno podotknout, že chutnal lépe, než vypadal :D.





Závěrečné zdobení pruhy a čísly už jsem nechala na své drahé polovičce. :) Jo a kola jsou z čokolády. Dala jsem si do sebe 2 kulatá vykrajovátka a mezi ně nalila čokoládu.

Dort na průřezu

 Můj druhý pokus byl docela náhoda. Spojila jsem oslavu svých narozenin s narozeninami své sestřenice. Narodila se 2 dny přede mnou (a pár let po mě, ale to není podstatné). Obě jsme trošku orientované na to tajemno. Tak jsme si řekly o "strašidelný" dort. Ale pár dní před oslavou, jsme se nepohodly s osobou, která měla dort dělat a tak to zbylo na mě.  Nejdřív jsem jej chtěla objednat. Ale... copak kradu? A tak jsem objednala marcipány, barvičky a upekla za významné pomoci mé druhé sestřenice 10,5kg dort z toho samého bábovkového těsta - vanilkové, čokoládové, kávové. Lepila tou samou pěnou a prokládala banány a broskvemi.
A jo ručičky se mi stráááášně povedly :)

S marcipánovým obalem mi musel opět pomoci muž, protože byl moc velký a trhal se. Celkem mi zabral 3 dny a konečné ceně radši pomlčím :D.

Dort na průřezu
 A můj poslední kousek byl opět náhoda. Někdy se mi v hlavě zrodí myšlenky, kterým sama nerozumím. Ale když mě kamarád pozval na otvíračku staro-nového klubu. Tak se mi zdálo o tomhle dortu. Napsala jsem mu, jestli by o to stáli a on řekl, že je to dobrý nápad. Péct další sladký dort chlapům do baru mi přišlo hloupé. Tak jsem se poprvé pokusila o slaný dort. Klasika - pomazánka z nivy, cottage a pana Krolevského, papriková pomazánka, vajíčka, rajčata, papriky, salám, sýry, toustový chléb. Zdobení z obarvených pomazánek a okurky. Trval mi jen jeden den :). Jaký je chuťově nevím, když jsem odcházela, ještě se vyvaloval v lednici :D.



Každopádně tím, že si takhle hraji jen občas, mě to pořád nesmírně baví :D. Já asi opravdu udělám všechno ale nikdy to nebude 100% nejlepší :D. A krásné na tom je, že mě to vůbec netrápí a dál si hraju jak malé dítě :). Hezký den :*

6 komentářů:

  1. Jsi šikovná. :) Hned bych si dala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Komentář mě moc potěšil :).

      Vymazat
    2. A dodatečně děkuji za vstup mezi členy. Velmi si toho vážím. :)

      Vymazat
    3. Není za co, máš to tu moc fajn. ;)

      Vymazat
  2. To je hrozně super, Aný, Ty jsi fakt talent! :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :*. Jo, na blbosti talent mám :D. Ještě kdyby mi za to chtěl někdo platit. Děkuju :)

      Vymazat