sobota 30. července 2016

Látkové pleny- Poprvé

Ahoj,

Včera mi přišla dlouho očekávaná zásilka látek na dětské pleny a hned jsem se vrhla na práci. Už končím 8. měsíc těhotenství, tak je nejvyšší čas. Ono to je totiž už dost náročné u toho sedět na zemi a kreslit si na látky. Takže mi to bude trvat dlouho, ale každý den jsem o krok blíž své plenkové výbavě pro miminko. :).
Mě samotnou štve číst dlouhé úvody, tak si své názory odpustím. Kdyby kohokoli, cokoli zajímalo, ať se zeptá. :)

Z leva: Bambusovo-konopný flís, Biobavlněné froté, Polyesterový flís (černý, šedý), Bavlněný beránek, zelené Bambusové froté, šedé Bambusové froté, bílé Bambusové froté



Rozhodla jsem se pro vlastní jednoduchý systém. 
Separační plena - mikroflís (200g/m2)
Vkládací plena (3 vrstvy)
Tvarovaná plenka (5 vrstev)
Svrchňáčky - Flísáčky nebo PULové

Stříháme šedé bambusové froté :D


Dopředu nevím, co nám bude nejvíce vyhovovat. Takže k tomu mám ještě 15 čtverců 70x70 cm KIKKO - Staré časy (mají nejvyšší gramáž ze všech nabízených čtverců a měly by odpovídat tomu, v čem se vyskytoval náš zadeček, když jsme byli miminka) :). A taky chci ozkoušet rozdílné materiály, abych našla optimum v savosti, funkčnosti ale zároveň, aby miminko nemělo mezi nohama tuny látky. Jednotlivé pokusy mám rozdělené barevně a všechny látky (kromě flísáčků) jsou certifikované pro děti do 3 let.

Šedé 

Vkládací plena

2x Bio bavlněný beránek (340g/m2)
1x Bambusové froté - šedé (300g/m2)

Tvarovaná plenka

Vnější vrstva - 1x Bambusové froté - šedé (300g/m2)
Savá vrstva - 2x Bio Bavlněný beránek (340g/m2)
                      1x Biobavlněné froté (195g/m2)
Vnitřní (dotyková) vrstva - 1x Biobavlněné froté (195g/m2)


Nastříháno na 12 šedých plen.

Zelené

Vkládací plena

2x Bambusovo - konopný flís (400g/m2)
1x Bambusové froté - zelené (300g/m2)

Tvarovaná plenka

Vnější vrstva - 1x Bambusové froté - zelené (300g/m2)
Savá vrstva - 2x Bambusovo - konopný flís (400g/m2)
                      1x Biobavlněné froté (195g/m2)
Vnitřní (dotyková) vrstva - 1x Bambusové froté - bílé (250g/m2)

Nastříháno na 12 zelených plen


Vkládací pleny budou mít patentky na připevnění, pro lepší manipulaci s celou plenkou.
Tvarované plenky budou mít zapínáni na suchý zip. Patentky pro zmenšení/zvětšení a bude mít otevřenou kapsu ve které bude vzadu všitá savá vrstva a vepředu bude na patentky, aby se při sušení dala vyjmout a plenka tak lépe schla.

Biobavlněné froté - do koše letěla cca jen 1 hrst odstřižků :).

Flísáčky

2x Polyesterový flís (230g/m2) v černé a šedé.

A jak jsem tedy po dvou dnech pokročila? Tu nejhorší a nejnudnější část mám z většiny za sebou. Ještě mi zbývá nastříhat 1/2 Bambusovo - konopného flísu a celé 3m Biobavlněné látky. To, doufám, zvládnu během zítřka a od pondělí se vrhnu na našívání suchých zipů a lastinu. A tou dobou se nejspíš opět ozvu, jak pokračuji :).
Nastříháno na flísáčky :)


Odpoledne po té, co mi dorazil balíček. Ano, stihla jsem to vyprat a stihlo to i uschnout na slunci :)

Den 3. a vše je připravené na šití. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat