neděle 8. listopadu 2015

"No Poo" metoda aneb: "Jedem čistě na přírodu!"

     Mé snažení o dlouhé vlásky se stále nedaří. Nejsem trpělivý člověk a 12 let trvající touha je na mě moc dlouhá. Rozhodla jsem se dát jim poslední šanci, než z nich nadělám dredy! :D. Už dlouho o téhle metodě slýchám a konečně jsem se odhodlala. Chce to hlavně disciplínu a výdrž. Dávám tomu 3 roky a každý měsíc článek aktualizuju a doplním o 1 novou srovnávací fotku.
     Co to tedy vlastně je. Jde o to necpat do vlasů žádnou chemii a k mytí používat jen vodu, případně pouze přírodní produkty, které většinou používáme v kuchyni. Začala jsem 1.11. 2015, měsíc byl v ideálním postavení začít o vlasy pečovat. A jedem! :)



Den 1. Vlasy umyté jen vodou a za vlhka prolité Arganovým olejem.
Den 2. Strašně mastné vlasy celý den v drdolu. Poprvé! V práci! Prý mi drdol moc sluší a vlásky se mi nádherně lesknou. Jak se mi to podařilo? :)
Den 3. Stále se držím. Vlásky jsou v drdolu a nikdo mi nevěnuje žádnou nezvyklou pozornost. Za to jsem do nich nalila další várku oleje ( arganového). Konečky jsou pořád nějaké suché, ale jinak délky si nemohu vynachválit. Několikrát denně jsem stahávala mastnotu do konečků kančákem.
Den 4. Večer jsem poprvé použila domácí šampón.
  • 2 žloutky (domácí vajíčka)
  • 1 lžička kávy
  • 3 lžičky pšeničné chlebové mouky
  • trocha vody (pro dosažení šamponové konzistence)
Výsledek mě neuvěřitelně překvapil. Vlásky jsem měla velmi jemné, hydratované, plné života! Obvykle mi nahoře vlasy odstávají a musím je "přilepovat" tužidlem. Po použití přírodního šamponu ne. Vlásky prostě vypadaly tak, jak jsem si vždy přála. Takže se ze mě stal nadšenec :). Mokré konečky jsem "nacucala olejem (arganovým)". Nechala uschnout, zapletla do copu a šla spát.
Den 5. Konečky jsem naolejovala (Arganový olej). Vlasy dala do drdolu.
Den 6. Probíhal úplně stejně, jen jsem použila konopný olej a vlasy asi 2 hodiny česala kančákem (Hřeben s kančími štětinami). Samozřejmě byly už velmi masné.
Den 7. Do konečků jsem namazala Zázračné mléko.
Den 8. Ráno jsem si do konečků dala Zázračné mléko (u něj mám pocit, že nejsou tak extrémně vyschlé. Večer na mě čekala maska (měla by hlavně hydratovat a vyživovat):
  • 1 žloutek
  • 1 kvasnice (42g)
  • 4 lžičky bílého jogurtu (selský)
Do pokožky jsem si pak vmasírovala kávu (to trochu zabránilo stékání masky po krku :D ). Cca po 4 hodinách působení jsem vlásky umyla šamponem.
  • 1 žloutek
  • 1 lžička kávy
  • 3 lžičky pšeničné chlebové mouky
  • voda
A na konec oplach k uzavření vlasu a závěrečné péči o pokožku (měl by zpomalovat maštění vlasů):
  • 1 litr vody
  • 1 velký citron
Den 9. Probudila jsem se s vlasy jako sláma. Očividně něco bylo špatně a vlas byly totálně vysušené. Takže jsem do délek a konečků nacpala Zázračné mléko a zapletla.
Den 10. Konečky se pořád netvářily úplně hydratovaně, takže jsem do nich dala další dávku Zázračného mléka a zapletla. Kořínky byly trochu mastné.
Den 11. Konečky pořád vypadaly zle, takže jsem je namočila a mokré promastila Arganovým olejem. Večer vypadaly úplně luxusně, takže jsem je ještě jednou navlhčila a promastila olejem. Kořínky byly už velmi mastné.
Den 12. Vlásky jsem jen zapletla a nic jsem do nich nedávala. Večer mě čekalo mytí. Použila jsem svůj klasický ozkoušený šampón (recept výše, jen místo vody jsem použila kávu i se zrnky) a konečky jsem ještě za mokra promastila Arganovým olejem. Vlásky se tváří spokojeně. :).
Den 12. - 15. Jsem dělala vše jako obvykle. Drdol, maštění Arganovým olejem. 15. den večer jsem si udělala masku:

  • 2 lžičky tvarohu
  • 2 lžičky arganového oleje
  • 2 lžičky arganové masky na vlasy
Zabalila jsem vlasy do potravinové folie a nechala přes noc.
Den 16. Ráno jsem smyla masku a použila standardní šampon (káva, žloudek, mouka, voda). Vlhké vlasy jsem samozřejmě promastila arganovým olejem (sakra už mi dochází :D)
Den 17. - 20. Vlasy jsou jemné, hebké a krásně hydratované až ke konečkům, nebylo nutné do nich dávat žádný olej. Jen jsem je občas pročesala kančákem. Tahle maska se mi osvědčila :).

Žádné komentáře:

Okomentovat