pátek 8. ledna 2016

Mytí bez chemických šampónů

Tak mám za sebou 2 měsíce čistě přírodního mytí vlasů. Za tu dobu jsem toho dost vyzkoušela a tady se pokusím sepsat výsledky, jak bude teď pravidelně probíhat nezlomná péče o můj jediný "komplex" (řídké, jemné, suché a lámavé vlasy, které již 10 let odmítají být delší jak na lopatky).



Mytí vlasů po 3 - 4 dnech "šampónem"

  • 1 žloutek
  • 1 lžíce tmavé žitné mouky
  • 1 lžíce tmavé chlebové mouky
  • 1 lžíce kávy
  • Voda na zředění

Levnější verze bez žloutku. POZOR! Žloutek je třeba pečlivě oddělit od bílku, nebo splachovat vlažnou vodou. Jinak se na vlasech srazí a nejde vymýt. Zjistila jsem, že se mi sráží i žloutek s kupovaných vajec. Takže doporučuju, pokud máte přístup k vejcím "od babičky z vesnice", tak jděte do těch. I na vlasech po umytí a uschnutí poznáte rozdíl. Já dlouho používala žloutky od slepiček brahmanských, co máme na dvorku a byla jsem nadšená. Jen nám teď přes zimu přestali nosit. A kupovaná jsem zkusila 2x a pokaždé to byl děs.

Hydratační maska před každým druhým mytím vlasů.

  • 2 lžičky bílého jogurtu
  • 1 lžička mandlového oleje
  • pár kapek arganového, ricinového, rakytníkového, meruňkového a kokosového oleje
  • vyjímečně přidám žloutek


Vlasy obalené maskou zabalím do fólie a nechám min. 2 hodiny působit. Masku pak smývám svým klasickým "šampónem" bez žloutku. Po uschnutí jsou vlasy v délce dost mastné, ale tuhle mastnotu si do druhého dne vtáhnou do sebe a jsou krásně hebké.

Žádný kondicionér nepoužívám ani přelivy. Nevyhovují mi. Po umytí vlasy v rozmezí 10 cm od konečků postříkám směsí olejů a vody své výroby.

  • Voda 50%
  • Oleje 50%  (Arganový, Mandlový, Meruňkový, Rakytníkový, Ricinový, Konopný, Kokosový)

Pakliže jsou vlasy hodně suché důsledkem nemoci, nedostatku času a jiných výmluv, vetřu si do konečků bambucké máslo.

Barvení vlasů přibližně po 3 měsících:

  • 1 kostka henny Lush Caca Rouge
  • 1 lžíce přírodní henny Lamda
  • 3 kapky Tea Tree Oil
  • 1 lžíce kávy
  • šťáva z půlky citronu
  • Mandlový, Pupalkový, konopný olej
  • Sypaný černý čaj s guaranou
Fotky dodám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat